dimarts, 8 de febrer del 2011

Fase 1 i la seva respectiva correcció

PROYECTO EDU-COMUNICATIVO
Práctica 5 de noviembre 2010



Esta práctica se desarrollará por grupos de trabajo en PC-4 en el horario de la clase. Debéis completar los siguientes ítems (en todos argumentar el porqué) de la primera:

PRIMERA FASE:

  1. Título del proyecto
  2. Tema (descripción en unas 5 líneas del tema a tratar, de forma específica, no con un macro-tema)
  3. Objetivo general
  4. Objetivos específicos
  5. Público destinatario (edad, sexo, situación socio-económica, formación cultural, interés, disposición de tiempo, etc.)
  6. Precedentes o modelos que puedan servir de referencia


Enviar esta información al acabar la clase a Oralia Paredes y Glòria Baena a través del Campus Virtual.


Nota: Incluid el nombre de todos los miembros del grupo y sus e-mails de contacto.



Os dejamos los ítems de la segunda fase, para que vayáis pensando en ellos:

SEGUNDA FASE
  1. Tipo de medio o atributo (texto, vídeo, imagen, equilibrio, etc.)
  2. Soporte a utilizar (CD, CD-ROM, Internet, DVD, etc.)
  3. Software necesario para la producción y desarrollo del producto
  4. Tiempo estimado de producción y desarrollo del material
  5. Equipo humano necesario (redactores, documentalistas, técnicos de sonido, diseñadores web, informáticos, publicistas, etc.)
  6. Precedentes o modelos que puedan servir de referencia



Sara Gómez – nitz_1990_@hotmail.com
Elisabeth Holgado – ely_46@hotmail.com
Catina Roig – catquim@hotmail.com

PRIMERA FASE:

  1. Título del proyecto

  1. Tema (descripción en unas 5 líneas del tema a tratar, de forma específica, no con un macro-tema)

El nostre treball tractarà sobre la relació entre els joves i la televisió, més concretament, amb els informatius. Hem escollit aquest tema perquè creiem que el jovent d’avui en dia té una falta d’interés pels continguts de caire informatiu que s’ofereixen al mitjà televisiu[R1] .

  1. Objetivo general

Aconseguir que els joves consumeixin televisió de format informatiu i així fomentar un esperit crític. Alhora, també busquem que estiguin més informats sobre el món que els envolta.

  1. Objetivos específicos

-       Realitzar un programa informatiu en format de telenotícies però enfocat a un públic juvenil.

o   Llenguatge específic però sense recaure en vulgarismes, col·loquialismes o tòpics.
o   Fer un leed de la notícia del dia i intentar mostrar el desenvolupament de la notícia des d’un punt de vista juvenil.
o   Incedir en el perquè de la notícia, és a dir, no limitar-nos a donar una informació simple.
o   Fer un seguiment de les notícies, és a dir, si té lloc un fet noticiós important i aquest genera unes conseqüències que tindran efecte a llarg termini, no oblidar la temàtica encara que no se li doni el resó inicial.

  1. Público destinatario (edad, sexo, situación socio-económica, formación cultural, interés, disposición de tiempo, etc.)
-       Edat: Públic de 14 a 18 anys
-       Sexe: Femení i masculí
-       Situació socio-econòmica: Classe mitjana, mitjana-baixa.
-       Formació cultural: Nivell bàsic (adquirit en l’escolarització).
-       Interés: El seu àmbit territorial i notícies importants de caire internacional.
-       Disposició del temps: ¿?
  1. Precedentes o modelos que puedan servir de referencia
Hem de fer una certa més en profunditat, però partim de la idea d’un programa tipus Info K però per un públic més madur[R2] .


Link que pot ser interessant

 [R1]Felicitats pel tema escollit.  Aquest serà un treball que requerirà molta preparación, heu de pensar en el tipus de llenguatge, en quines notícies escollir (ja que l’informatiu ha de ser real, és a dir, no podeu deixar de banda cap mena d’informació, però l’heu de fer atrayente als joves, amb un llenguatge proper al seu…).

Entenem que per contextualitzar les notícies fareu servir vídeos d’agència, no? Potser els podeu locutor de nou perquè siguin més adhients al vostre treball. A més de fer la presentació a plató (això no ho veiem tan complicat si porteu el guió fet i teniu els videos editats abans).

Penseu en un format no gaire llarg, uns 20 minuts estaria molt bé, però si no arribeu, doncs que estigui molt treballat i que hi hagi una varietat de notícies (de diferents ambits).



A més vosaltres li podeu donar un enfoc interessant: informatius per a joves fet per joves (aquest és el vostre fet diferencial).
 [R2]Hi ha un informe del CAC sobre el tractament de les notícies amb protagonistas joves. Potser us interessa per saber com enfocar algunes notícies:



Ejemplo chileno:

Zona hiperactiva:

Busqueu txtos semblants per treballar el tema de l’enfoc i de com crear els informatius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada