dilluns, 7 de febrer del 2011

Breu explicació del projecte

1.       Visió del projecte
Proposta: INFORMATIU PER A JOVES.
Temàtica: El nostre treball tracta sobre la relació entre els joves i els informatius de televisió.
Problema social que es vol solucionar: Partim de l’idea que el jovent d’avui en dia té una falta d’interès pels continguts que ofereixen els informatius. Així doncs, pretenem realitzar un programa informatiu en format de telenotícies però enfocat a un públic juvenil.
El nostre tret diferencial és que es tracta d’un informatiu per a joves fet per joves.
Com ho aconseguirem? Mitjançant...
ü  Llenguatge planer però sense recaure en vulgarismes, col·loquialismes o tòpics.
ü  Fer un leed de la notícia del dia i intentar mostrar el desenvolupament de la notícia des d’un punt de vista juvenil.
ü  Incidir en el perquè de la notícia, és a dir, no limitar-nos a donar una informació simple.
ü  Fer un seguiment de les notícies, és a dir, si té lloc un fet noticiós important i aquest genera unes conseqüències que tindran efecte a llarg termini, no oblidar la temàtica encara que no se li doni el reso inicial.
Públic destinatari: 
-       Edat: 14 a 18 anys.
-       Sexe: Femení i masculí.
-       Situació socio-econòmica: Classe mitjana, mitjana-baixa.
-       Formació cultural: Nivell bàsic (adquirit en l’escolarització).
-       Interés: El seu àmbit territorial “Catalunya” i notícies importants de la comunitat autònoma de Catalunya. Ja que hem comprovat que la majoria dels informatius destintats a un públic infantil-juvenil són autonòmics.
Durada: Programa pilot de 20 minuts. Es convertirà en el primer programa de l’informatiu.

     2. Documentació
2.1. Criteris de cerca
La nostra cerca ha consistit en buscar exemples d’informativo juvenil tv España. Així doncs, la temàtica ha estat la cerca de programació informativa destinada a un públic jove; mentre que la delimitació espaial ha correspost a l’àmbit geogràfic espanyol. Val a dir que han d’haver estat produïts i ideats específicament per un públic espanyol, no hem donat per vàlids programes realitzats a l’estranger emesos a Espanya. En principi, no hem volgut delimitar la nostra cerca temporalment.
2.2. Resultats
1.       L’hora del pati – IB3
L’hora del pati és un espai que forma part de la programació de la televisió autonòmica de les Balears, IB3. Es tracta d’un programa de trenta minuts per a tota la família on nens de 5 a 10 anys donaran la seva visió particular sobre les noticies d’actualitat i sobre temes molt variats (des de la borsa, els pírcings, el Nadal...). El programa compta amb diverses seccions:
o        Com està el món: L’actualitat de la setmana serà analitzada pels nens. Es comentaran els assumptes que omplen les portades dels diaris.
o        Calent calent!: Els nens opinen sobre diversos temes que generen polèmica (monarquia, l’educació, la moda... ).
o        Endevina qui és!: Els nens descriuran un personatge i l’espectador a casa l’haurà d’endevinar. Es repeteix dues o tres vegades durant el programa.
o        Amb què et quedes?: Els nens hauran d’escollir entre dues opcions i justificar-ho (esport-videojocs? carn o peix?).
o        El meu poble és el millor: Els nens hauran de descriure el lloc on viuen, les seves tradicions, les festes...
o        Crítica de cinema i televisió: Els nens donaran la seva opinió sobre programes de televisió, famosos, pel·lícules...
o        Arreglant el món: Els nens explicaran cóm es podrien solucionar problemes que afecten la societat (racisme, crisi...) des del seu punt de vista.
o        Missatge per a tu: En acabar el programa, els nens convidats enviaran un missatge a la persona que ells vulguin.
Pàgines web consultades:
-          IB3: http://ib3noticies.com/

2.       Pituti – Canal 6 Navarra
Pituti és un espai dedicat a tots els públics que forma part de la programació de la televisió autonòmica navarresa, Canal 6 Navarra. És tracta d’un programa de 25 minuts on nens de 10 anys entrevisten a un personatge destacat i es dedica un espai a la ciència, tot conduit per un presentador. Distingim 2 seccions:
o    Entrevista: Els nens fan preguntes a un personatge destacat d’un àmbit.
o    Kutxa espacio de la ciencia: Es realitzen experiments que els petits poden fer a casa.
Pàgines web consultades:
- Exemple de programa, youtube: http://www.youtube.com/watch?v=YPytIYDKAVw

3.       Acerca-T – Canal Sur 2
Programa informatiu de televisió Canal 2 d’Andalusia. Estava orientat cap a un target entre els 7 i els 13 anys. Es va estrenar el 27 de Setembre del 2004 i va finalitzar el 29 de Juny de 2009. En un principi, la seva posició a la graella era a les 19:45h amb una duració de 10 minuts, però el programa es va ampliar als 15 minuts de durada i l’horari d’emissió es va adelantar a les 18:00h. El va presentar Javier Aguilar i la periodista Maria Luísa Chamorro n’era l’editora. El target del programa era entre els 7 i els 13 anys.
En el programa explicava els fets que es succeïen a Andalusia, Espanya i la resta del món des de l’òptica del públic, sense endolcir la realitat. No obstant, es van evitar continguts i imatges que inadequats a la sensibilitat del target. L’informatiu era d’actualitat diària i contava amb seccions sobre educació, oci, esport, solidaritat i medi ambient.  L’objectiu era despertar la curiositat dels menors sobre el seu entorn i transmetre valors com el companyerisme, el respecte i l’autoestima.
Webs consultades:
4.       Fiesta TV.
Aquest programa pertany a la graella de la cadena Canal Sur 2, i està dirigit a un públic juvenil. S’emet de dilluns a divendres a les 18:25h amb una duració de 10 minuts, el dissabte a les 13:30h i es dona una redifussió del programa a les 9:00h de dilluns a divendres; la duració del programa es de 25 minuts.
Segons la descripció que en fa Canal Sur 2 a la seva web, el programa s’estructura a través de diverses seccions, com La Barra de Dominguez (tertulia amb el presentador José Antonio Dominguez, que comenta l’actualitat i els ‘dimes’ i ‘diretes’ dels personatges d’èxit que poden resultar interessants per al target), Top 20 (es presenten els vídeos musicals més importants de la setmana, principalment d’artistes andalusos), una altra secció està destinada a fer entrevistes al plató de Fiesta TV. Altres seccions del programa son Heroes en Zapatillas (visiten a personalitats), Linka Web (recull del més destacat a Internet), Top Fiesta Fans (recull el fenomen dels fans incondicionals i Top Game (on s’explica l’actualitat del món dels videojocs).
Al llarg del programa s’inclouen vídeos d’interès per al públic: convocatòries, gires de concerts, viatges interessants, concursos, ofertes i opinions.
Val a dir que els temes que es tracten al programa no correspondrien als d’un informatiu destinat a adults, les noticies i informacions donades son d’interès per a aquest target.

Webs consultades:
-Canal Sur 2 (definició del programa i horari d’emissió):
-Youtube (exemple de reportatge): http://www.youtube.com/watch?v=r-ip8C-ItfE

                  2.3.Valoracions
L’hora del pati – IB3
Atès que el target del programa no correspon amb el target del nostre projecte i que moltes de les seccions que conté l’hora del pati no coincideixen amb les nostres seccions, no hem pogut extreure moltes aportacions d’aquest programa.
Cal destacar però, et fet que nens menors a la franja imposada per nosaltres puguin tractar temes rellevants, la qual cosa mostra que la nostra franja d’edat encara estarà més capacitada per a la comprensió.
També és important la interactivitat amb els espectadors, conèixer el seu punt de vista sobre les informacions que es tracta.
I, finalment, la darrera conclusió gira al voltant de la durada del programa, que no pot ser superior a 30 minuts ja que es podria fer pesat per als espectadors.

Pituti – Canal 6 Navarra
En el cas de Pituti, els elements a extreure són també reduïts. Un factor important comprovat amb anterioritat i que aquest programa corrobora és la importància que la durada de l’espai informatiu no sigui superior als trenta minuts (en aquest cas, 25 minuts).
Acerca-T – Canal Sur 2
Del programa Acerca-T hem decidit que els següents aspectes ens poden resultar útils de cara a produir el nostre informatiu juvenil:
-No incloure imatges que puguin ferir la sensibilitat del públic.
-Mostrar la realitat des del punt de vista del target.
-Indentificar els temes d’interès per al target (educació, media ambient, oci i esports).
-Brevetat dels reportatges i peces en general, per mantindre l’atenció del públic.

Fiesta TV – Canal Sur 2
Del programa Fiesta TV no hem pogut extraure gaires elements aplicables al programa que tenim en ment, ja que no es centra en els temes d’actualitat general o en fer comprendre el que succeeix a l’entorn dels joves, sinó que només tracta noticies centrades en l’oci o les personalitats. Però en quant a format o presentació dels continguts hem pogut advertit la importància de la música per marcar els canvis de secció i per presentar els reportatges

3. Etapa de Planificació
o        Definició tasques projecte
o        Qui les realitza? Quan?
A continuació enumerem les tasques que s’han d’efectuar per una correcta realització del treball que proposem. Al costat de cada una, hi adjuntem el nom de les persones que col·laboraran.
-          INFORMÀTICA – Sara Gómez
o    Creació adreça de correu del programa.
o    Creació canal del youtube del programa.
o    Creació pàgina web o blog del programa + supervisió de continguts publicats + actualització de continguts.
o    Actualització de continguts: Anna Mora, Catina Roig, Elisabeth Holgado (cadascuna de la seva secció).
-          VISIÓ DEL PROJECTE – Anna Mora.
-          CREACIÓ DEL BLOG DE TREBALL I ACTUALITZACIÓ CONTINGUTS- Anna Mora
-          DOCUMENTACIÓ PRÈVIA – Sara Gómez, Elisabeth Holgado, Catina Roig
-          GUIÓ
o    Anna Mora: Redacció de la presentació, off conductor del concert de Shakira a Barcelona i tancament del programa.
o    Sara Gómez: Redacció notícia sobre les eleccions catalanes.
o    Catina Roig: Redacció noticia sobre el previ del Barça-Madrid i de l’equip femení de Sants.
o    Elisabeth Holgado: Redacció notícia Cirque du Soleil. Varekai a Barcelona.
o    Reportatge: A concretar.
è  Totes supervisarem els redactats de totes les notícies per assegurar-nos aquest s’escau amb l’enfocament que volem donar a l’informatiu.
o    Escaleta: Elisabeth Holgado.
o    Plans: Sara Gómez.
o    Careta del programa: Sara Gómez.
-          PLATÓ
o    Realització: Elisabeth Holgado.
o    Mixer: Catina Roig.
o    Càmeres 1, 2 i 3: A concretar.
-          GRAVACIÓ D’EXTERIORS
o    Camara (ENG): Anna Mora.
-          VÍDEOS D’AGÈNCIA
o    Cultura: Elisabeth Holgado.
o    Esports: Catina Roig.
-          CROMA DELS RESULTATS ELECTORALS: Sara Gómez.
-          EDICIÓ
o    Buidatge de la cinta i captura d’imatges: Elisabeth Holgado, Catina Roig, Anna Mora i Sara Gómez.
o    Edició de l’informatiu i muntatge final: Catina Roig.
-          TASQUES AL PROGRAMA
o    Anna Mora: Presentadora.
o    Catina Roig: Cronista/ redactora d’esports i noves tecnologies.
o    Sara Gómez: Redactora de política/economia/societat.
o    Elisabeth Holgado: Cronista/ redactora de cultura/oci i entreteniment.
Material
-          INFORMÀTICA
o    Creador de correu electrònic – Compte de Gmail. Ens permet contactar amb els membres del grup, penjar documents i treballar en línia.
o    Administrador de pàgines web o de blog.
o    Programa d’edició i muntatge de vídeo: Adobe Premiere.
o    Programa de captura d’imatge en cinta: Avid.
o    Compte al youtube per crear el canal.
-          ENREGISTRAMENT DEL PROGRAMA
o    Plató (3).
o    3 càmeres
§  1. Pla general.
§  2. Pla mig presentadora.
§  3. Croma de les eleccions.
o    Càmera ENG.
o    Micròfon per càmera ENG.
o    Micròfon mòbil (petaca).
o    Trípode per ENG

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada